• Kix

Vesi!

Kas ja miks peab inimene vett jooma?

Vesi on meie tervise võtmeelement. Inimkeha sisaldab keskmiselt 60-80% vett. Aju sisaldab ~76%, veri ~82%, lihased ~75%, luud ~25% ja kopsud ~90% vett. Vaadates neid numbreid on mõistetav, miks vee tarbimine on eluliselt oluline.

Vesi on vajalik keha mehhaniliseks tööks, kehatemperatuuri reguleerimisel ja hapniku edasikandmisel. Vee joomine mängib olulist rolli toitainete liikumisel kehas erinevatesse organitesse ja rakkudesse ning see aitab väljutada jääkaineid. Samuti on veel oluline osa haiguste ennetamisel. Kõik meie keha protsessid sõltuvad veest.

Meie keha väljutab vett naha kaudu (higistamisel), kopsude kaudu (hingamisel) ja neerude kaudu (urineerimisel). Kui meie keha väljutab vett rohkem, kui me juurde tarbime, tekib dehüdratsioon ehk vedelikupuudus. Samuti eraldab meie keha vedelikku rohkem teatud olukordades – näiteks treenides, soojemate temperatuuridega (k.a saunas), kõrgel mägedes, kõhulahtisuse korral, jne. Vedelikupuudus on kergem tekkima lastel ja eakatel inimestel.


Kui tunned joogijanu, on tegemist juba vedelikupuudusega ning sel hetkel kannatavad veepuuduse all ka kõik rakud sinu kehas ja kogu organismi normaalne töö on häiritud. Igapäevaseks funktsioneerimiseks on kehal vaja teatud hulk vett. Iga inimese puhul on vee hulk individuaalne ning sõltub inimese vanusest, soost, tööst ja elustiilist.

Kindel on see, et alla ühe liitri puhta vee tarbimine ööpäevas on liiga vähe. Tavaliselt peetakse vajalikuks päevaseks koguseks 1,5-2,5 liitrit. Vähese vedeliku tarbimise tulemusena võib tekkida peavalu või migreen, kõrvetised, neeruvalu, kõhuvalu, seljavalu (dehüdreerunud diskkettad on tihti märk vähesest liikumisest ja veepuudusest) või lihtsalt energia puudus. Paljud sümptomid, millele me seletust ei leia, võivad olla põhjustatud vee puudujäägist meie kehas. Selle ennetamiseks hoia veeklaas alati lähedal!

Oluline on tarbida puhast vett. Maitse lisamiseks lisa paar viilu sidrunit või kurki pudelisse, ka ingver on hästi hea!

Vee regulaarsel tarbimisel paraneb üldine enesetunne ja suureneb energia. Tänu seedesüsteemi paremale funktisoneerimisele vähenevad liigsed kilod ja nahk muutub jumekamaks.

Vee joomine on investeering sinu tervisesse. See on lihtsamaid viise end ise aidata ja sellel puuduvad kõrvalmõjud. 

http://www.kiropraktikastuudio.ee/wp-content/uploads/2012/01/Vee-kasulikkus.pdf

0 views
Please make your requests via e-mail.
I will reply in 48 hours with my availabilities.
Let's live this life, Wild & Sexy! 
INFO@KIX.EE

info@kix.ee

Kixperience OÜ, Estonia

Reg. nr 14258877

IBAN:  EE917700771002579211

PayPal.me/kixperience

  • Facebook
  • Pinterest
  • Instagram
  • Twitter

© 2017 Kixperience | All rights reserved | Terms of Use & Privacy Policy | Table of Contents